söndag 10 oktober 2010

v.11

Upplagd av Jessika kl. 11:22
Jag vet att jag uppdaterat kasst, men det har lixom inte hänt så mycket!
Syns inte på magen än, eller lite rundare har jag kanske blivit, men kan bero på att illamåendet minskat så jag kan äta ordentligt igen :p haha

Här är lite som jag hittade på www.minbebis.com
Från och med nu kallas ditt embryo för foster men vi kallar den för bebis. Den kan röra på huvudet, tungan och är stor som en kiwifrukt. Om du lägger dig på rygg kan du försöka känna din livmoder.

Bebis

Från och med nu är embryostadiet över och din bebis kallas nu för foster fram tills att den föds. Här benämner vi ditt foster med bebis. Mellan huvud och stjärt är din bebis som en kiwifrukt, omkring 4,5 till 6 cm.
I tredje månaden upptar bebisens huvud hälften av kroppslängden. Din bebis kan röra på huvudet, tungan och läpparna. Och naglarna börja växa.

Du

Du kan inte känna bebisens rörelser ännu, men din livmoder har blivit så stor att den nästan fyller ditt bäcken. Lägg dig på rygg så kan du känna den precis ovanför blygdbenet. Din bebis påverkas av hur du lever så försök leva och äta regelbundet och nyttigt. Motionera i din takt, det är bra inför förlossningen att ha en god kondition.

Ja, det är väl så det ligger till just nu.
Tänkte lägga upp lite bilder på magen när det börjar synas så får ni också njuta av hur magen växer hihi :)
Ser verkligen fram emot att bli mamma, och att gifta mig som jag faktiskt också ska göra nu :) Underbart!
Många tycker att det är lite konstigt nu när vi är så unga, ja, jag är 19, men vi känner oss redo (så redo man nu kan känna sig förstås) och detta är vad vi vill :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Ung mamma Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez